zondag 20 mei 2012

Zondagsrijders

Vanuit mijn huis kan ik dagelijks heel veel auto's zien langskomen. Echt heel veel. En dat is meestal een vrij eentonig, fantasieloos plaatje. Veel grijs en, af en toe wat blauw en rood. Wat betreft vorm nauwelijks van elkaar te onderscheiden, of ze nou Peugeot, Renauld, Hyundai, Opel of Nissan heten. Niet iets om erg lang voor voor het raam te blijven staan.
Zondag is anders. Zeker met een beetje zon op zo´n dag. Dan komen de voertuigen naar buiten die alleen voor deze dag geschikt lijken, gewoon, omdat ze niet gemaakt zijn voor een ritje naar kantoor op maandagochtend. Dan komen de zondagrijders naar buiten.Voor het rijden zelf. Gewoon, een lekker stukkie. Omdat het zondag is.










En dan heb je er ook, die zijn kennelijk niet om in te rijden, maar om een stukje mee te rijden.



5 opmerkingen:

Jan Leul zei

Richard,

De auto's die vandaag langs je huis reden kwamen uit Zandvoort waar zij hebben deelgenomen aan de Historische Zandvoort Trophy.


http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal/haarlemeo/article15749513.ece/Succesvolle-en-voorzichtige-historische-races-in-Zandvoort?lref=sll

groet ,Jan

Richard zei

Ik zag het net, Jan, ik wist het niet. Dank. Nou valt mn hele betoog in duigen, zeker? Hmmm.. :-/ Terwijl er op andere zondagen toch ook echt veel leuks en origineels voorbij komt. Groet!

AvT zei

RenaulT is wel met een T hoor, Richard.

Richard zei

En ik was nog wel zo blij dat ik Hyundai goed had...

AvT zei

Ach, zolang je je maar niet verschrijft op het HD..