maandag 18 mei 2009

Slaap zacht, lieve Oeps




of klik hier

6 opmerkingen:

Marius zei

"Cats are expendable", zei een oude Engelsman ooit eens tegen mij, toen we in zijn tuin stonden en hij me wees op een plek waar hij zijn katten begroef. Vervangbaar / inwisselbaar / als gebruiksartikelen. Ik was het niet met hem eens en zal het ook niet worden. Ik voel met je mee.

Leon10 zei

Het zal je wellicht geen troost bieden, maar ik weet hoe je je moet voelen. Sterkte!

PMDelefre zei

triest dat je op die manier afscheid moet nemen van een goede vriend. sterkte.
mocht je het nog niet gelezen hebben, in De Junival schrijft Jan Wolkers mooi over katten.

Richard zei

@ allen: het gaat tegen al je verstandelijke vermogens in hoezeer zo'n intens lief en mooi en gezellig en goedbeschouwd hopeloos onnozel beestje zo vreselijk dicht tegen je hart en je dagelijkse gewoontes aan kan gaan zitten. Dat laat je kennelijk toe of laat je jezelf gebeuren. En dan doet t opeens ongemeen pijn als dat beestje onder je ogen, ondanks al je pogingen op beter, zienderogend verdwijnt in nog geen schim van wat hij was, op is, totdat hij niet meer weet wat hij doet en nauwelijks nog op zijn pootjes kan staan. En dat in schrikbarend tempo.
Oeps was - hoe tuttig dat ook mag klinken - mijn lieve ventje en ik was stiekem ongelooflijk trots op hem. Er zijn vast zat oude Engelsmannen waar ik nooit van mijn leven mee zou willen ruilen.
Jullie lieve reacties doen me veel. Oeps ligt op een mooi plekje begraven.

Anoniem zei

Richard!!!

Sterkte.....

Conny

brigit kooijman zei

Gecondoleerd, Richard. Het zal stil zijn in je huis.