maandag 9 augustus 2010

Otterlo

Mijn ouders (83 en 77 jaar) hebben een paar weken geleden de knoop doorgehakt. Hoewel de caravan al een paar seizoenen achtereen op eenzelfde plek in Nederland stond, hebben ze 'm verkocht, omdat het gezeul met jerrycans water, het legen van het wc'tje, het op- en afbreken van de grote voortent (al hoefde dat nog maar alleen aan het begin en eind van het seizoen) ze te veel was geworden. Ze hebben hem ingeruild voor een stacaravan. In Otterlo.
In Otterlo hadden ze hun allereerste vakantie. Ze waren nog niet getrouwd en de tocht erheen ging per fiets vanuit Haarlem. ,,Die van mij had jouw opa van allerlei onderdelen in elkaar gezet'', vertelt mijn moeder me.
Ze sliepen bij boer Kraak.

Waar de boerderij van boer Kraak - nu zo'n zestig jaar later - gebleven is, is nog even een raadsel. Er woont nog wel een Kraak in het dorp, vertelt het telefoonboek, en mijn vader zal het er nog wel eens gaan vragen.

Ik zou eigenlijk vorige week maandag al even gaan kijken, maar toen weerhield het slechte weer me ervan. Ik ben vandaag geweest, met de trein. Die zijn perfect gelukkig daar. Met zijn tweetjes in Otterlo.

1 opmerking:

zigs zei

Ik had ook ooit en sta-caravan in Otterloo. Het is mooi daar. Maar we waren er te weinig. Toen begonnen de buren te muiten. Dat het gras te hoog werd. We verkochten de caravan. Toch jammer...