woensdag 8 december 2010

Voet barst van de kou (twee spoken)

De Voet van Mercurius bij de Gravestenenbrug barst dus van de kou (letterlijk), ik schreef het deze week al in Haarlems Dagblad. Jammer, 't is in alle opzichten een leuk beeld. Vooral ook om het waarom het daar staat. Afijn, lees dat stukje.
Het is niet dat ik dat allemaal hier wil herhalen voor niet-Haarlems Dagblad-lezers. Het is omdat een detail in de foto die ik afgelopen maandagmiddag maakte (stadsgenote Willemien Spook was mijn toevallige getuige) onder de drukpers van de krant is verdwenen en ik die hier toch graag nog even wil laten zien.

Een kerktoren in de mist, die van de Bakkenesserkerk. Als een statige geestverschijning. Mooi toch?
(afbeeldingen aanklikbaar)

6 opmerkingen:

Bies zei

Is niet de toren van de bakenesserkerk

Richard zei

Au Bies, dat is het natuurlijk wel!

Bies zei

Loop langs Willendorf de gracht op. Het tweede pand naast Willenforf, met de garagedeur en de ingemetselde leeuwenkop heeft bovenop de trapgevel een gouden artisjok (of eikel?) staan. Dat is wat je op je foto ziet. Wedden?

Richard zei

Biesje,het gaat om het heel dunne mistige silhouet daarachter (links boven de trapgevel). Goed kijken of ander beeldscherm kopen.

Bies zei

scherpere foto's maken?

Richard zei

Ik zal ze voor jou speciaal in braille laten afdrukken. :-)