dinsdag 25 mei 2010

Campeones!


Aan het uitzoeken van de foto's kom ik nog niet echt toe, maar hier alvast toch nog maar een voorproefje. Deze zijn van donderdagavond 20 mei.
Het was echt nog helemaal niet druk om 20.00 uur op de Plaza de Nueva in Sevilla. Dus waarom niet eventjes kijken hoe dit zou gaan verlopen? Hoe lang zou het duren voor ze er zouden zijn? Het duurde uiteindelijk meer dan tweeënhalf uur. Inmiddels stond ik volledig ingeklemd tussen duizenden uitzinnige Sevilla FC-fans. Onophoudelijk zingen over de overwinning en roepend over concurrenten Malaga (Puta!) en Madrid (Puta!, Kapitalisten!).
Ik kon geen kant meer op. Maar wat een leuk feestje. Al was ik vanaf mijn perfecte plaats onder het balkon zonder enige twijfel de enige op het hele plein die geen enkel speler van de kersverse winnaar van de Copa del Rey wist op te noemen.

Campeones! Campeones! Olé Olé Olééé!











Geen opmerkingen: