maandag 5 juli 2010

Ik social media me gek!

Eigenlijk hoef ik nooit meer de deur uit.
Ik heb op Facebook nu meer vrienden dan ik ooit heb gehad. Op Twitter heb ik in drie maanden tijd zo’n honderddertig trouwe volgelingen verzameld. Jezus Christus had er na jaren nog steeds maar twaalf.
Via LinkedIn ben ik connected met mensen die ik soms niet eens ken (!), en de uitnodigingen blijven maar binnenstromen.
Het is mooi weer en ik dacht even een ijsje te gaan halen op de Grote Markt. Maar waarom eigenlijk? Het weer is daar niet mooier dan hier, ik heb ijsjes in het vriesvak van mijn koelkast liggen, en met een druk op de knop heb ik de Grote Markt gewoon thuis om me heen:




Leuk hoor, die social media.
Maar om eerlijk te zijn, benauwen ze me soms. Dat gekwetter, getweet, geprik, gepor en gekrabbel. Die meninkjesbrij, waar je als internetjunk zo gemakkelijk in wordt meegezogen. En hou die 130 volgers maar eens tevreden!

(Ik onderbreek dit blogbericht even om te kijken of er nog nieuwe ‘tweets mentioning RichardS_HD’ zijn..).

Ik ga dus straks tóch even naar buiten. Gewoon omdat het kan, niet omdat het hoeft. Ik ga naar het stadsstrandje. In mijn eentje? Welnee! Met vrienden. Ze heten peterbruyn en chielie. peterbruyn is een kwartiertje later weet ik.. via twitter..

(PS: de link onder foto is aangepast en nu wel de goede..)

Geen opmerkingen: