donderdag 24 april 2008

Ondertussen op het balkon

Nu de lente zich nadrukkelijk aan het manifesteren is, werd het hoog tijd om het balkon dat deel uitmaakt van het onderkomen waar ik maandelijks huur voor betaal wat op te vrolijken. En aldus is een aanvang daarmee genomen.
Er hangen nieuwe plantenbakken aan de reling, met viooltjes daarin. Op de grond staan nog twee bakken met violen (ik heb er te veel gekocht, ze waren per veel erg goedkoop ), ik ben voor het eerst van mijn leven eigenaar van een klimroos en een mini-woud aan margrieten staat uitbundig te wuiven.
Heb ik verder onder meer nog een hele fraaie, zogeheten Lavandula Stoechas of vlinder- dan wel kuif- of franse lavendel, en (en dit zal de gifmengers onder u kunnen bekoren) de Nerium Oleander staat op springen! De benamingen van al dit bloeiends heb ik overigens gewoon van de bijgeleverde kaartjes - dat u mij niet gaat bellen voor tuiniertips, want zo groen zijn de vingers niet.
Het wordt dus langzaam wel wat. Het koffie drinken op mijn balkon is is in elk geval al, behalve stukken minder koud, fleuriger.

Maar waarom laat ik het niet gewoon even zien? Pardon? Nog eentje Oeps? Jij wil er per se ook op? Oke, toe maar gozer!


ps: Raarlems Dagklad is vandaag 3 jaar geworden. Gefeliciteerd Marius (al is ie volgens mij een paar dagen met vakantie...)!

Geen opmerkingen: