woensdag 16 april 2008

Zeepbellen

Ook moeilijk: zeepbellen fotograferen. Ken je die reclamespot? Waarin frisse enthousiaste amateurfotografen met hun nieuwe spiegelreflex (Nikon? Sony? Geen Canon, dat weet ik zeker) achter een zeepbel aanhollen?
Ik heb het geprobeerd. Op het balkon zeepbellen blazend! En dan maar snel schieten! Maar ja, die bellen blijven niet stilhangen, ze waaien weg of spatten uit elkaar. En zo groot is dat balkon van mij ook helemaal niet. Komt bij dat ik maar 1 hand heb om de camera mee vast te houden, want in de andere zit nog steeds dat bellenblaasding. Probeer, dan maar eens lekker scherp te stellen. Automatisch? Ja, dat had je gedacht. Zeepbellen in de lucht herkent mijn Canon 400D niet automatisch zo maar eventjes. En toch was het best geinig. Zie je, er valt best te lachen om dingen die moeilijk zijn!

Geen opmerkingen: