donderdag 20 november 2008

Bezorgd

Sinds een paar weken wordt op zaterdag mijn Haarlems Dagblad niet meer bezorgd. Nee wacht, dat moet ik anders formuleren. Sinds een paar weken tref ik op zaterdag geen Haarlems Dagblad meer in mijn brievenbus aan.
Mijn brievenbus bevindt zich in de centrale hal van het appartementencomplex waar ik woon. Ik moet er dus de deur voor uit om die te legen. Op zaterdag gebeurt dat meestal zo tussen elf uur 's ochtends en 1 uur 's middags. Ik combineer dat met boodschappen doen.
Maar goed, al weken geen krant dus. Wat doe je dan? Je gaat bellen. Als je dat voor 12 uur doet krijg je dezelfde dag nog een krant nabezorgd. Verder zijn ze erg vriendelijk aan de telefoon. Ik heb nu al een paar keer dezelfde medewerker gesproken, en er ontwikkelt zich een band.
Mijn bezorger denkt ondertussen het zijne over mijn telefoontjes en dat zet mij ook weer aan het denken. Hij beweert namelijk dat hij mijn krant wel degelijk bezorgt, maar dat-ie kennelijk gestolen wordt. Hoe ik dat weet? Omdat hij me dat, in gebrekkig maar begrijpelijk Nederlands een paar weken geleden heeft meegedeeld met een krabbeltje op mijn krant van dinsdag. Tja, kom daar eens om.
Ik heb het voorgelegd aan mijn inmiddels bijna-vaste-medewerker van de afdeling lezersservice. Die was onverbiddelijk: dan moet hij de krant maar beter in de brievenbus duwen. En dat vond ik toen ook wel. Ik heb niet echt grote handen, maar ik krijg mijn hand toch echt niet ver genoeg door de gleuf van mijn brievenbus om daar een krant uit te halen. En waarom steelt mijn dief het Parool dan niet? Of mijn doordeweekse kranten?
Mijn klacht ligt, zo is mij beloofd, sinds zaterdag in de top van de organisatie. Wat dat betekent weet ik niet. Wel viel er gisteren dit briefje uit mijn krant toen ik die openvouwde (doorhaling van mij, aanklikken om te vergroten) :


Hij doet 'm wél goed in de brievenbus, zegt hij. Aan de andere kant: er bestaan twee sleutels van mijn brievenbus (nieuwe, want de brievenbussen zijn vorig jaar vernieuwd) en die zijn allebei in mijn eigen bezit, zeg ik. Maar dan nog, moet ik voortaan zaterdags om half zeven op om mijn krant beneden in de hal persoonlijk in ontvangst te gaan nemen?

Vandaag was er weer een krabbel op de krant. Hij komt zaterdag ietsje later. Ik wacht gespannen af...






PS: Ondertussen zit ik sinds gistermiddag ziek thuis. Verkouden, rillerig, dan weer zwetend als een..., spierpijn. Bah! Ik ga dus mn bed weer in. Met krantje.

Geen opmerkingen: