zondag 23 november 2008

Sneeuw!

Nou ja een beetje sneeuw dan. Maar toch een aardig gezicht, die Amsterdamse Poort omringd met dansende witte vlokken en het mistige silhouet van de Grote Kerk daarachter.
Binnen staat een pan met stoofvlees te pruttelen. Vanavond schaft de pot huts.. eh hutspot dus. Heerlijk!
Maar eerst moet ik de straat nog op. Ik mag dan net een dag beter zijn, de krant kan niet zonder me. Of wil niet zonder me. Of weet het niet beter te regelen. Of, nou ja, laat maar...
Trui aan, dikke jas aan, sjaal om, pet op, capuchon daarover. Zal wel lukken. Onder de poort door met nog een flart Boudewijn en Lennaert in mijn kop:

Hij staat in de sneeuw aan de poort van de stad,
En prikt de dagen van december op z'n hoed...

Mééééster Prikke-been, Mééééster Prikke-been...!

Hmmm, hutspot.

PS: En dan loop je vervolgens op de redactie tegen dit nieuwsfeit aan...

Geen opmerkingen: