maandag 22 juni 2009

Dagje vakantie

Het idee ontstond spontaan en een half uurtje later zat ik op de fiets, noordwaarts. Langs de ijsbaan en station Santpoord-Zuid, bij Duin- en Kruidberg de duinen in, naar IJmuiden, daar wat rondgedwaald, met de pont het kanaal over, verder naar Wijk aan Zee (en de mooie herinnering die ik daar heb), opnieuw het duin in en naar Egmond aan Zee. Heerlijk!
De zon scheen, de God boetseerde lustig de schitterendste kunstwerken met een stel wolken en om me heen graasde, speelde, danste en luierde de plaatstelijke duinbevolking alsof dat allemaal maar gewoon was.
Om kwart voor zes was ik in Egmond aan zee. Daar een visfilet met patat en koolsla gegeten en na een uur daar te hebben gezeten ben ik aan de terugweg begonnen. Dit keer met tientallen wegspringende konijntjes om me heen en een dreigende donkere wolkenpartij achter me aan. Via het Koevlak weer Haarlem in gereden en mezelf op een thuiskomstbiertje getracteerd.










.

.

.

.

.

.

.

.

.

Doe jezelf een plezier,
en kijk ook even HIER

(17 foto's)

1 opmerking:

Anoniem zei

Móói verhaal en prachtige foto's!

Groetjes, Conny