zondag 28 juni 2009

Weekenddienst

Dat was (opnieuw) een kort nachtje. Om 1 uur ging de telefoon, een collega van de internetredactie: er was 'een busje' tegen een trein aan geklapt bij Halfweg... Gezien de plek is dat eigenlijk het pakkie van van mijn collega weekenddienster van de Haarlemmermeerredactie, maar moest ik die hiervoor d'r bed uitbellen? Geen idee hoe ernstig dit was en wat er ter plaatse gedaan kon worden.
Niet te lang nadenken, fiets pakken (ik heb nou eenmaal geen auto) en poolshoogte nemen. Het 'busje' bleek een grote gelede bus, die bij de klap volledig uit elkaar gerukt was. Hij was op weg om bezoekers op te halen van festival Awakenings. Goddank was hij leeg...
Treinpassagiers waren toen ik aankwam al geevacueerd, bij de trein kon ik niet komen. Maar voor de internetsite van HD in elk geval vannacht goed werk kunnen doen: we waren de eerste nieuwssite met berichtgeving!( zie hier). Vandaag laat ik het verder goeddeels aan collega over. Heb zelf tenslotte nog een berg aan ander werk, waaronder over een lijk dat gisteren is gevonden in het Reinaldapark... (zie hier)




Geen opmerkingen: