maandag 1 februari 2010

Hmm..

Hmm.. resultaat van een weekje, naar mijn idee, voorzichtig aandoen: in de loop van zaterdag zwol mijn knie ineens echt op...
(later meer)

(sorry dat duurde even)

Mijn collega Renee de B zei, oprecht:
'Richard, koop toch gewoon een nieuw knie!'
Waarop ik zei:
'Leuk en aardig, maar waar dan?
Zij: 'Bij de knieënwinkel!'
Ik, hulpeloos als ik soms ben: 'Waar zit die dan in Haarlem?'
Zij: 'In de Kniestraat!'
Ze wist het zeker.
Ik: 'Waar is die dan?!'
Zij: 'In de Ledenmatenwijk!'

We keken samen op de grote Haarlemkaart die op de redactie hangt. De Ledenmatenwijk en daarmee de Kniestraat moest in de buurt zijn van de Kromme Elleboogsteeg, vonden we.
We zochten, maar een Kniestraat vonden we niet.
'De Spekstraat', zei Renee, zonder dat ik begreep waarom.
Ik zag de Nieuwe Kruisstraat, maar ik had geen klachten op dat gebied.
We vonden geen Kniestraat. 

4 opmerkingen:

Frans zei

Hebben jullie nog in de directe omgeving van de Zakstraat gezocht?

S. zei

De Kniestraat ligt in Appingedam. Er zit een Rabobank, een electronicazaak en een schoenenwinkel...

Richard zei

@Franz: uiteraard, maar niks...

@ S: ... en ook een Knieënwinkel?

S. zei

Helaas, geen knieënwinkel. Ik vrees dat R de B je vals heeft voorgelicht... knieënwinkels bestaan niet. Er is wel een knieënsite: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/29564-pijnlijke-knieen-wat-doe-je-er-aan.html