maandag 1 maart 2010

Uitgelaten

Even een dagje vrij in alle verkiezingsgewoel, dat ook mijn tijd langzamerhand volledig opslokt. Al was het wel leuk gisteren, het leiden van het verkiezingsdebat in een bomvolle kleine zaal van het Patronaat. Je bent zelf altijd kritischer en niet alles liep zoals ik had gewild, maar ik geloof dat de algehele stemming na afloop tevredenheid was over het geboden vermaak. Er zijn welgeteld drie mensen vroegtijdig vertrokken, wist iemand die bij de deur had gestaan me te vertellen.
Zo'n valeriaantje van het Kruidvat is trouwens een waarlijk wondermiddeltje. Met de zenuwen viel het, eenmaal op dat podium, meer dan mee.

Maar vandaag dus even niks. Even geen gegraaf in dertien verkiezingsprogramma's, even geen laatste updates over wat Wilders zegt over Forza!, de merkwaardige wereldbeelden (aanklikken verdient echt aanbeveling) van de nummer 2, Petra Büsgen-Faile op die lijst, de uitverkiezing van het braafste twitteraartje van de Nederlandse gemeenteraadspolitiek en al van dat soort dingen meer.
Het weer zat voor één keer mee, het leek bijkans wel een heel klein beetje lente, en ik heb een heerlijk roteind gewandeld. En voelde me daarbij fijn leeg en licht, en bij tijd en wijl net zo prettig uitgelaten als, nou ja, als deze vogel:

(gezien in het Spaarne, ook aanklikbaar)

Nog een paar uurtjes en dan mag ik andermaal voor een nachtje onderzoek naar het ziekenhuis. Ben benieuwd...

Geen opmerkingen: