dinsdag 30 maart 2010

Goed begin

Ik geloof dat ik de goede week wel goed begonnen ben. Om te beginnen heb ik op mijn vrije dag ook ‘ns echt vrij genomen. Nou ja, op één tip naar de redactie en het één keer checken van mijn werkmail na.
De dag na de blije intocht van Jezus in Jeruzalem, heb ik de bloemetjes buiten gezet. Letterlijk. Ben naar tuincentrum Het Oosten aan de Schipholweg gefietst en daar een en ander gekocht om mijn balkon Paasbest te maken. En dan te bedenken dat tot vorige week dinsdag op datzelfde balkon nog steeds een kerstboom stond(!) Op mijn balkon gaan de christelijke feestdagen om een of andere reden vrijwel naadloos in elkaar over.

Het was nog wel even een toer om dit...











..per fiets naar huis te vervoeren, maar het resultaat mag ik toch best een begin tot Paasvrolijkheid noemen.

En hoewel het vandaag, en naar het zich laat aanzien de rest van deze week nog net even te koud is ook zelf op dat balkon te gaan zitten, heb ik mezelf bij Ikea ook maar alvast getrakteerd op een nieuw kussen voor de tuin balkonstoel.

En omdat ik mijn vrije dag toch in het teken van het niet-werken had gesteld, en het, zoals gezegd, op het balkon toch te koud was, heb ik vandaag achter mijn computer een beginnetje gebouwd van een vakantieplan voor in mei. Er zijn vervelender Paaspuzzels. Zoals het er nu uitziet worden het tien dagen in Spanje op drie verschillende plekken: Madrid, Corduba, Sevilla.

Als slot van de dag had ik mijn ouders uitgenodigd voor koffie bij mij thuis. Zo vaak komen ze hier niet, en dat ligt niet aan hen maar aan mij. Raar eigenlijk, want er ontspon zich een buitengewoon mooi gesprek, zoals we ze eigenlijk vaker zouden moeten hebben. Wij zien ons weer aan het einde van deze week, op Eerste Paasdag, dus wie weet.

Eerst maar eens zien wat de rest van deze Goede Week brengt.

2 opmerkingen:

Maarten Brock zei

Richard, n.a.v. jouw stukje over het buitenzetten van de bloemetjes: weet jij hoe het zit met de Haarlemse bloemenmeisjes? Die worden doorgaans gepresenteerd aan het begin van de lente. Dit vraagt om 'investigative journalism'.

Annemieke Windt zei

Hoi Ries,

kijk dat is het voordeel van tijdsverschil, geen werk na het werk en dat soort dingen. Ik krijg ook eens tijd om bij te houden van collega's schrijven op het web. Omdat je nou eenmaal een uitlaatklep nodig hebt. Of omdat schrijven gewoon een fijne manier is om je tijd door te brengen. Wat vond Paul trouwens van je postbode opmerking?

Annemieke