maandag 1 december 2008

Dief

Er loopt een dief rond op de galerij waar ik woon. Een krantendief. Eerder berichtte ik al uitgebreid over de ergernis van het nu al weken ontbreken van een zaterdagkrant in mijn brievenbus, mijn klagen daarover bij de afdeling lezersservice van Haarlems Dagblad en de reacties daarop van mijn bezorger. Hij beweerde dat hij de krant wel bezorgde, maar dat die werd gestolen (zie hier en hier).
Afgelopen week was mijn krant steevast voorzien van de met pen neergekrabbelde mededeling 'Nr 78. Bezorgd'. Op maandag en dinsdag leek mijn bezorger zelfs met een listig systeem bezig om zijn gelijk te bewijzen. Van de voorpagina van beide kranten was rechtsboven een hoekje afgescheurd, die ik los in mijn brievenbus vond. Mocht de krant ontbreken en ik wel een hoekje aantreffen, was hij van alle blaam gezuiverd, was kennelijk zijn redenatie. Op woensdag had ik echter weer een hele krant in de bus. Ik vermoed dat hij inmiddels inzag dat zijn systeem listig was, maar geen onomstoten bewijs zou leveren. Het was afwachten tot zaterdag.
Afgelopen zaterdag was ik al vroeg wakker. En uren vroeger dan normaal toog ik naar mijn brievenbus. Ik trof er DRIE kranten aan. Nr. 78 was rijkelijk bezorgd.
Maar betekende dit ook, dat er inderdaad iemand was die de afgelopen weken mijn zaterdagkrant uit mijn brievenbus had gestolen? Om dat uit te vinden, heb ik er één mee naar boven genomen en de andere twee laten liggen. En verdomd als het niet waar is, lag er twee uur later nog maar één krant in mijn bus! Wordt vervolgd...

PS: Ik ben ondertussen heel trots op mijn krantenbezorger.

5 opmerkingen:

Anoniem zei

maar ja, uit een bus zo volgeladen mist men een, twee krantjes niet....

Kunnen wij nog een krantenoverdracht overeen komen? (Ik was het niet!)

Richard zei

Als ik nu zou zeggen dat ik die kranten al-lang al bij jou in de bus had gedaan, zou ik mezelf best grappig vinden...! Komt goed.. Zitten in mijn tas...

Anoniem zei

Wordt het niet eens tijd voor een webcammetje in of gericht op de brievenbus (die we vervolgens doorlinken naar www.haarlemsdagblad.nl. Goed voor de bezoekcijfers)?

Richard zei

@Leon10: Haha, lijkt me prachtig!

Anoniem zei

Las je 60 seconden in HD. Wat had ik graag naar binnen gegluurd bij de dader op het moment dat hij hem las :-)