maandag 13 april 2009

Spaarneboekje

Tussen juli 2007 en augustus 2008 schreef ik voor de krant een serie over het Spaarne. Van pontje tot sluis in 49 afleveringen.
Daar heb ik toen veel enthousiaste reacties gekregen. Helaas zag de krant geen mogelijkheid het als boekje uit te brengen.
Dat boekje komt er nu toch. De gemeente Haarlem gaat het uitgeven ter gelegenheid van de opening van de nieuwe Schoterbrug over het Spaarne op 6 juni.
De afgelopen weken ben ik in mijn vrije tijd bezig de serie daarvoor op te poetsen, te redigeren, actualiseren en te verbeteren, inclusief een aantal nieuwe foto’s. Het is best een beestenklus.
De Paasdagen zijn er goeddeels mee opgegaan en een etentje bij mijn ouders heb ik er door misgelopen. En al loop ik af en toe best een beetje te klooien, ik ben wel erg blij dat dat boekje er komt. Ik moet nog 14 afleveringen doorploeteren en een stuk of zeven nieuwe foto’s maken.

Overigens had ik nog wel wát tijd voor mezelf deze Pasen. Dat wil zeggen: ik ben vandaag eindelijk die massage ‘ns gaan halen die een vriendin me al een tijd geleden had aangeboden… Waarom niet veel eerder?!

Bij het foto’s maken voor het boekje kwam ik deze vroege jonge moeder tegen.

Geen opmerkingen: