zondag 12 juli 2009

Vakantiepuzzel

Het is een heel gepuzzel, maar mijn vakantie begint vorm te krijgen. Er zijn locaties gespot, hotelletjes aangekruist, routes uitgestippeld, vervoersmiddelen in ogenschouw genomen. Naar het zich laat aanzien, ga ik straks vijf steden in de oostelijke helft van Europa aandoen.

Om te beginnen met vier vriend(inn)en per auto voor vier dagen naar Berlijn. Dat wordt een mooi weerzien.


Dan in mijn eentje per trein door voor drie dagen Dresden.


Vervolgens met de trein verder zuidwaarts voor drie dagen Praag.



Dan, vermoedelijk per bus (zo'n 4,5 uur), voor eveneens drie dagen naar Bratislava.


Vervolgens met de trein of de bus (desnoods lopend, ver is het niet) voor vier dagen naar Wenen.


En dan terug naar huis. En dat ga ik waarschijnlijk overdag per trein doen, al duurt die reis 11,5 uur(!!) Het lijkt me gewoon wel een geinig idee om per trein in één ruk dwars door Europa te rijden en door mijn raampje ook daadwerkelijk te kunnen zien hoe dat er precies uit ziet. Maar goed, zoiets dus:


Ik heb er best wel zin in. Maar eerst is er nog: morgen...

3 opmerkingen:

Suzanne zei

Lijkt mij een mooie reis.Dit zijn 4 prachtige steden!Vooral Dresden is mooi.En de treinreis terug naar hier is een aanrader,ik heb m zelf meerdere malen gedaan.Ik wens je een mooie tijd toe.

Richard zei

Het zijn er zelfs 5! :-) Bedankt voor je lieve reactie, ik heb er behoorlijk zin in (al is het nog niet zover). Blij dat ik nu weet dat jij die treinreis Wenen-A'dam al vaker gemaakt hebt, want dan kun je mij vast een beetje helpen. Ik heb tot nu toe alleen een tijdschema gezien (vertrek 10.40, aankomt 21.55u). Is het nodig/raadzaam om vooraf te reserveren, en zo ja: hoe lang van tevoren (kan ik dat ook twee dagen ervoor in Wenen zelf doen)? En wat kost een enkeltje Wenen-Amsterdam eigenlijk? Greetz!

suzanne zei

In de tijd dat ik deze reis vaak maakte kostte een enkeltje omgerekend 51 euro,dat zal nu veel meer zijn.Ik raad je aan de reservering ruim van te voren te maken.En als je geld het toelaat het liefst eerste klas.Ik zal eens kijken voor je hoe zo'n reservering werkt,als ik het nog weet.Met name bij de grensposten krijg je honden aan boord die op drugs checken en dat is best stom..want ze willen ook wel souvenirs innemen.(met name chocola)Verder is de reis waanzinnig.Ik meld mij later weer met aanvullende informatie!