woensdag 25 februari 2009

5.10 uur

Ik heb op dit blog al vaak melding gemaakt van mijn opmerkelijke krantenbezorger. Zie hier, hier, hier en hier. In het kort: ik ontvang al maanden zelden een Haarlems Dagblad op zaterdag. Mijn Parool ligt steevast keurig in de brievenbox in de centrale hal beneden, de post ook, mijn HD niet.

Volgens mijn bezorger ligt het niet aan hem, via krabbels op de dinsdagkrant en zelfs een keer een briefje, liet hij meermaals weten dat hij de krant goed bezorgt, maar dat hij wordt gestolen. Ik heb alle reden hem te geloven. Daarmee zijn de verdwijningen alleen wel een raadsel, want de sleuf van de brievenbus is te smal voor een hele hand en intensief detective werk (iets met papiertjes tussen het deurtje, ik kan er publiekelijk verder echt niks over zeggen...) wijzen uit dat de box niet door iemand anders wordt opengemaakt.

Meestal bel ik maar niet meer naar de abonneeservice. De nabezorging begint pas om 3 uur en dan heb ik de krant al gekocht. Wel zonde van de 2,40 euro.
Afgelopen zaterdag heb ik toch maar weer eens gebeld. Het was alweer de vierde week op rij zonder krant en ik had al boodschappen gedaan.


Mijn melding is aangekomen bij mijn krantenbezorger. Ook vannacht ging precies om 5.10 uur tot twee maal toe mijn deurbel af. Dit kon geen toeval meer zijn. Ik heb me in mijn broek gehesen en ben naar buiten gegaan. Verser dan dit had ik nog nooit een krant uit de bus getrokken.
De held van een paar maanden geleden heeft zich in mijn ogen echter wel verlaagd tot de status van oneindig zielige flapdrol.

1 opmerking:

Anoniem zei

Het aanbod geldt nog steeds: gewoon een webkammetje plaatsen en de beelden rechtstreeks vertonen via www.haarlemsdagblad.nl .... ;-)